Muallaf ni MURT4D dan kembali bersyahadah selepas laungan AZAN gagalkan nekadnya untuk BUN0H diri…

Inspirasi Mualaf

13 May – Keluarga mualaf tapi tak mengikut cara islam, dia keluar islam dan lepas 20 tahun memeluk agama islam.

Kami dah kenal dengan sahabat ini beberapa bulan lepas melalui MualafKu Helpline dan membantu pada masa tu. Beliau duduk di Jb dan bila kenal dengan nya cuma melalui panggilan telefon dan whatsapp. Dimana dia baru memeluk agama islam setahun lepas. Masa tu kami bantunya dengan sumbangan wang dan kenalkan nya dengan sahabat di JB.

Beberapa hari lepas, beliau menghubungi kami untuk memberitahu keadaannya dan dia sekarang di Kajang, selangor. Hari ini, kami meluangkan masa selepas isyak untuk berjumpa dengan nya. Dan ini yang kami dapati dan di beritahu kisah hidupnya.

Murt@d dan berkahwin dengan non Muslim…

Dia memeluk agama islam masa kecil sebab ikut ibu bapanya. Dan Menurut beliau, dia tak pernah kenal atau faham tentang islam sebab keluarganya pun tak mendalami islam. Malah dia banyak mengikuti cara bukan islam dan bila besar dan nak berkahwin, dia apply untuk keluar islam dan kahwin sebagai seorang bukan islam.

Selama 20 tahun dia menjalani hidup sebagai non muslim sehingga dia diuji dengan kehilangan keluarga dan harta benda dan ketenangan. Dia seorang yang berusaha sentiasa sama ada kerja atau business untuk tampung keluarganya.

Laungan AZAN gagalkan nekad bun0h diri…

Regional Kompas

Bila hilang segalanya dalam hidup, dia mula putus harapan untuk hidup. Dia cuba sedaya upaya untuk kembali seperti dulu tapi ada je yang tak kena. Dia pernah cuba untuk bunuh diri 3 kali. Kali pertama, dia cuba gantung diri tapi tak berjaya sehingga kali ke tiga bila dia betul2 nekad nak bunuh diri…

Dia start motor nak gerak untuk bunuh diri, dia dengar Azan dan dia berhenti sekejap. Di saat itu, semua yang berlaku pada dirinya selama 20 tahun terlintas padanya dan mempersoalkan kenapa dia harus bunuh diri? Masa tu jugak, ada bisikan yang suruh dia ke masjid. Bila sampai di masjid, di rasa sangat tenang dan terus jumpa imam disana untuk disyahadahkan. Alhamdulillah.

Ujian berat selepas kembali Islam…

Inspirasi Mualaf

Setahun kembali ke islam, kembali ke jalan Allah, dia diuji dengan macam2 sehingga dia tiada rumah, tiada kerja dan tiada keluarga. Dan dia menumpang di satu pusat di JB. Di situ, dia melihat macam2 activity yang haram dan tidak dipedulikan. Dia terus berusaha untuk jual stokin sehingga dia buka gerai makan. Baru2 ini dia diuji sehingga dia terpaksa jual semua barangan di kedai dengan RM 300 dan sampai ke Kajang.

Malam ini, walaupun dengan activity pek agihan berbuka dan mencari dana bagi iftar dan hari raya, dengan izin Allah kami jumpa dengannya. Meluangkan masa untuk mendengar rintihan dan kisah beliau dan Memcari solusi bagi beliau. Kami jugak menyampaikan sedikit sumbangan pada beliau dan akan support beliau dengan mencari peluang buay business atau kerja untuknya. In syaa Allah

Ramai lagi sahabat mualaf yang dalam keadaan beliau yang masih tidak faham tentang islam. Sebab tu kami mengambil perihatin untuk terus menjejak mereka dengan ziarah mereka. Bila ziarah mereka baru kami faham keadaan hidup mereka dan pemahaman mereka tentamg islam. Kami sangat berharap, ramai sahabat atau organisasi akan teruskan ziarah mereka2 ini terutama di kawasan pendalaman.

sumber; Inspirasi Mualaf

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*