Ya Allah, Luahan Doktor Ini Tentang Sikap Pengunjung Hospital Sungguh Menyentuh Hati Netizen

Anda tau, banyak sanitiser kami di hospital dicur1 pesak1t & pelawat. Ini harta rakyat & kerajaan & bukannya milik peribadi anda! Adakah anda fikir sanitiser yang bukan hak anda akan melindungi anda drpd C0V1D19? 

Kakitangan kesihatan berk0rban membaha.yakan ny@wa, masa dan tenaga untuk anda. Anda pula langsung tidak peduli, self1sh & b0doh somb0ng.

Hari ini kami ada pesak1t yang sedang dikuarant1n di rumah tapi datang temu janji ke klinik. Bila ditanya di 2 stesen saringan langsung tidak mengaku. Bila dah sampai berdepan dengan doktor baru la bagitau. Dah la tak pakai topeng muka. 

Buat anggota kesihatan, jangan sesekali ambil r1siko & percayakan pesak1t. Ada yang men1pu. Yang nampak educated, men1pu. Yang nampak alim pun men1pu juga. Sentiasa pakai topeng muka & jaga jarak anda daripada pesak1t. Anggaplah semua pesak1t beris1ko menjangk1ti anda.

Buat rakyat Malaysia, jika anda ada contact dengan orang yang C0V1D19, mengakulah. Bukannya kami tangkap anda pun kalau anda mengaku. Kalau anda dikuarant1n, duduklah di rumah selama 14 hari. Tak perlu la travel atau keluar rumah. Kuarant1n la betul-betul. Tak perlu ke hospital. Temujanji anda boleh ditunda.

Kalau kami semua sak1t, siapa yang akan rawat anda?

Kredit; Mahyuddin Mohamed