Terkini Dari Bro Ebit Lew; Menyantuni Penghuni ‘Rumah Kotak’

Seb@k di awal syawal ini jumpa 5 bilik kotak atau kongsi untuk 5 buah keluarga. Semua orang sini. Masing-masing dengan anak kecil. Ketua keluarga kerja turap jalan. Kerja dengan orang. Hampir 7 tahun tinggal disini. S@yu hati melihat mereka. Ya Allah. Ujian hidup masing-masingkan. Bahagian ujian mereka. Tak sanggup tengok.

Macam bilik kecil. Ada alas kain sikit tutup buat dapur dan tandas. Just macam tu jer. Takde tandas. Mandi dekat dapur tu jer. Sebab tinggi sikit. Air jatuh ke bawah je. Ya Allah. Bila tengok banyak anak kecil hati jadi seb@k. Besar ujian anak-anak ini.

Bila saya ajak pindah. Kakak ni menang1s. Katanya selalu tengok dekat fb ini…

Terima kaseh semua penduduk setempat yang membantu. Ngo-ngo yang kuat berusaha sehingga dah lulus 2 rumah pprt. Tapi belum ada tempat lagi. Ramai hantar bantuan makanan dan pakaian. Syukur ramai ambil berat kepada keluarga ini. Pohon doakan saya nak cari 4 rumah untuk 4 buah keluarga yer. Semoga Allah buka jalan.

 

Sumber; Ebit Lew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*